Friday, April 22, 2011

Sah Sarbani mati akibat kemalangan


ZULKIFLI memeriksa perbarisan Hari Kor Kadet Polis ke-41 di Astaka Taman Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Polis mengesahkan kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) Kuala Lumpur di Jalan Cochrane di sini pada 6 April lepas adalah disebabkan kecederaan parah selepas terjatuh dari tempat tinggi.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, rumusan mengenai punca kematian mangsa adalah hasil siasatan menyeluruh yang membabitkan pihak polis, hospital, Jabatan Kimia dan Jabatan Patalogi.

Menurut beliau, pasukan penyiasat juga menggunakan kaedah tertentu termasuk lakonan semula oleh pelagak ngeri bagi membantu mendapatkan hasil penemuan mengenai punca kematian Ahmad Sarbani yang bertugas di Unit Import dan Eksport Kastam Pelabuhan Klang.

“Menerusi siasatan pelbagai sudut itu, kami dapati kematian mangsa selari dengan kecederaan akibat impak jatuh dari tempat tinggi,” kata beliau pada sidang akhbar selepas Majlis Perbarisan Ulang Tahun Hari Kor Kadet Polis ke-41 di Astaka Tasik Titiwangsa di sini semalam.

No comments: