Thursday, July 9, 2015

Syukur Malaysia Masih Aman

   salam dan selamat malam kepada pembaca blog saya..kenapa saya pilih tajuk syukur malaysia masih aman..bukan saya ingin perli atau kutuk sesiapa pun..tetapi disini saya ingin menyatakan bahawa kita patut bersyukur selepas saya menonton program Hajat di astro prima..Program hajat ini membantu pelarian chechen di Negara Poland..Bagaimana kesukaran hidup umat nabi muhammad saw di sana..dari segi makanan yang tidak halal , tempat tido , pendidikan serta tiada masjid..
selain itu jika mereka ingin bekerja mereka mestilah menguasai bahasa Poland yang amat susah sekali..mereka duduk di dalam kem yang mana satu bilik untuk satu keluarga..bertapa susahnya mereka..disini saya mengucapkan tahniah kepada ustaz syed kadir kerana berjaya membantu masyarakat di sana..

                                   
             (ambil pic dari fb muslim care)

8 comments:

Farrah MF said...

Setuju. Kita masih bertuah dan beruntung berbanding yang lain.

Jari Manis said...

Dak Farrah pun ada hihihi

Jari Manis said...

Farrah..sis JM datang buat kunjungan balas di blog ni :-)

Jari Manis said...

ye betul tu ajax...kita wajib bersyukur kerana hisp mewah dgn makanan....syukur ya Allah menjadi rakyat msia

LYSSA FAIZUREEN said...

jalan2 singgah sini ~

nhhas said...

Hmmm masalahnya... betul ke malaysia ni aman?

Dan berapa lama keamanan ini mampu kita pertahankan?

Bibit2 diskriminasi dan hilang hormat antara kaum nmpknya makin memuncak.

Moga "orang kita" tidak lalai dgn "aman" yg kita ada hari ini...

Jom hidup kn solat berjemaah d masjid2 ...

Jgn dh x de esok baru nk bising ...

nhhas said...

Hihi... sorry dik... ter emo puloks...

#butIamSerious

ajax85 said...

Xpe2