Monday, April 25, 2011

klu tukar kerajaan

salam kepada pembaca blog aku...aku sekadar ingin meluahkan pendapat aku..aku bukan siapa hanya ihsan yang lemah..aku ingin persoalkan jika rakyat kita menukar kerajaan adakah kita akan menjadi kaya..atau lebih kaya..kita sepatutnya melihat keadaan kita yang sekarang berpecah belah kerana fahaman politik yang sempit..kita sepatutnya bersatu padu walaupun kita berlainan politik..kita ambik contoh di timur tengah yang merebut harta dan kuasa..apa yang jadi..
kuasa asing yang mengambil kesempatan terhadap mereka..mereka telah ditipu oleh kuasa luar dengan menyerang negara mereka sehingga rakyat mereka banyak terbunuh seperti Libya..ya pertukaran kerajaan amat sesuai jika pemimpin mereka tidak membawa perubahan seperti di Mesir yang mundur dari ekonomi tetapi tidak dari segi pelancongan..
kita sepatutnya bersyukur terhadap pemimpin kita yang berusaha memajukan rakyatnya walaupun ada pemimpin yang menerima rasuah..sayangi lah negara kita demi masa depan cucu kita..pikirlah jika kita tidak bersatu padu siapa lagi akan menolong kita..khasnya demi orang melayu

No comments: